Shop Mobile More Submit  Join Login
Eye Candy by SaraSchool Eye Candy by SaraSchool
My 4th piece for my art AP concentration


Entered in :iconkaz-d:'s Best of 2009 contest [link]
It won "Most Unusual" :D
Add a Comment:
 
:icongenni101:
genni101 Featured By Owner Aug 15, 2016  Student Traditional Artist
Oh dear god why???!!
Reply
:iconvanillabstract:
VanillAbstract Featured By Owner Jul 7, 2016  Student General Artist
This makes me very uncomfortable...

Really like the colors and details, tho!
Reply
:iconbrookebea:
Brookebea Featured By Owner Jun 6, 2016  Student General Artist
NOPE. NOPE. NOPE. NOPE. NOPE. N. O. P. E.









Awesome art tho.
Reply
:icongalaxiric:
Galaxiric Featured By Owner Apr 23, 2013  Hobbyist General Artist
ooogrhbhrfcsh
Reply
:iconfaloofay:
faloofay Featured By Owner Apr 20, 2013  Student Traditional Artist
This is amazing!! But mother of god! my eye hurts now! :D
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Traditional Artist
Thank you! Sorry about your eye ;)
Reply
:iconosheaworley:
osheaworley Featured By Owner Apr 19, 2013  Student Digital Artist
AWESOME!!!
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Traditional Artist
Thanks!
Reply
:iconosheaworley:
osheaworley Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Digital Artist
Very Welcome
Reply
:icontheadhdkid101:
theADHDkid101 Featured By Owner Apr 19, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Very pretty but WTF?!?
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Traditional Artist
Thanks...? c:
Reply
:icontheadhdkid101:
theADHDkid101 Featured By Owner Apr 21, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Take it as a complement. :D
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Traditional Artist
"WTF" is the desired reaction, so I will. Thanks again!
Reply
:iconaki5:
aki5 Featured By Owner Apr 19, 2013  Hobbyist General Artist
NOPE NOPE NOPE NOPE

awesome btw
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Apr 21, 2013  Student Traditional Artist
Thanks! Don't worry, the cornea and lens are avascular, this wouldn't actually ever happen.
Reply
:iconalekdrina:
Alekdrina Featured By Owner Mar 5, 2013  Hobbyist Filmographer
aw what EW EW EW EW! I mean jezz it's pretty but eeeewwww!
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Mar 20, 2013  Student Traditional Artist
Haha glad you..... like it?
Reply
:iconalekdrina:
Alekdrina Featured By Owner Mar 20, 2013  Hobbyist Filmographer
Oh yeah, it's fantastic!
Reply
:iconboogieboylock:
BoogieBoyLock Featured By Owner Jan 26, 2013  Hobbyist General Artist
WHOA! this makes my eyes itch- you're amazing!
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Jan 26, 2013  Student Traditional Artist
Thank you!
Reply
:iconferdikacrc:
ferdikacrc Featured By Owner Jan 26, 2013  Hobbyist General Artist
Hi! Someone just posted this picture of yours on Facebook. [link].
I really liked it!!!!! They mentioned your name, so I came here and looked for you. Your work is really good, you should make it available for prints. ;-)
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Jan 26, 2013  Student Traditional Artist
Thanks for letting me know!! That's crazy how many hits that's gotten. I'll submit it, who knows... :)
Reply
:iconsteamfist:
SteamFist Featured By Owner Jan 26, 2013  Hobbyist Digital Artist
That's gross :D I like it!
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Jan 26, 2013  Student Traditional Artist
Thanks!!! That's what I was going for!
Reply
:iconsteamfist:
SteamFist Featured By Owner Jan 26, 2013  Hobbyist Digital Artist
Success :D
Reply
:iconartsyrosey:
ArtsyRosey Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist General Artist
Made me jump when I first saw it! Awesome :)
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Dec 14, 2012  Student Traditional Artist
Thanks! That's exactly the desired effect >:]
Reply
:iconartsyrosey:
ArtsyRosey Featured By Owner Dec 15, 2012  Hobbyist General Artist
You're welcome :) And awesome xD
Reply
:iconamreenv:
amreenv Featured By Owner Aug 29, 2012
its really good... :)
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Aug 29, 2012  Student Traditional Artist
Thank you!
Reply
:iconoka415:
oka415 Featured By Owner Aug 20, 2012  Hobbyist Artist
:T this is too scary.
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Aug 22, 2012  Student Traditional Artist
Muahahahahaha
Reply
:iconfabuchic:
fabuchic Featured By Owner Jun 27, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Gosh...makes me squint as if im in pain just looking at it! :) haha
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Aug 13, 2012  Student Traditional Artist
Thanks!
Reply
:iconfabuchic:
fabuchic Featured By Owner Aug 13, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Yourwelcome. :)
Reply
:iconalamealio:
AlameaLio Featured By Owner May 5, 2012
really creepy but amazing portrait!
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner May 6, 2012  Student Traditional Artist
Thanks!
Reply
:iconalamealio:
AlameaLio Featured By Owner May 7, 2012
WELCOME!!!
Reply
:iconangelwizar:
angelwizar Featured By Owner Feb 14, 2012  Student General Artist
ouch!!!!
Reply
:iconandyzuniga:
AndyZuniga Featured By Owner Jan 8, 2012  Student Traditional Artist
Amazing use of colors... Congratulations
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Jan 9, 2012  Student Traditional Artist
Thanks!
Reply
:iconglasperlenspielerin:
Glasperlenspielerin Featured By Owner Sep 26, 2011
this is incredibly haunting! if I get nightmares tonight I blame you ;)
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Sep 27, 2011  Student Traditional Artist
Muahahahha!!
Reply
:iconanondesu:
AnonDesu Featured By Owner Sep 15, 2011  Hobbyist Writer
This is great :3

Love the way the colors bring out the eyes :V Man, pastels are great :V Do you do most of your work with them?
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Sep 27, 2011  Student Traditional Artist
Thanks! I do some work with them... I don't own a good set, so I haven't done much since I graduated from high school (the school had a wonderful set that I used my senior year)
Reply
:iconanondesu:
AnonDesu Featured By Owner Nov 18, 2011  Hobbyist Writer
Ah. Were you ever thinking of coming back to the medium? Or was it just a thing you dabbled in because the resources were there?
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Dec 1, 2011  Student Traditional Artist
I dunno, I would definitely try pastels again if I had access to a good quality set; the poor-quality sets are just frustrating to work with.
Reply
:iconanondesu:
AnonDesu Featured By Owner Dec 3, 2011  Hobbyist Writer
Good luck getting a good set then :3
Reply
:iconsaraschool:
SaraSchool Featured By Owner Dec 28, 2011  Student Traditional Artist
Haha thanks!
Reply
:iconferociouslyamused:
FerociouslyAmused Featured By Owner Sep 10, 2011
Intense!
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 5, 2009
Image Size
1.3 MB
Resolution
2650×2095
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
21,539 (3 today)
Favourites
971 (who?)
Comments
471

Camera Data

Make
OLYMPUS IMAGING CORP.
Model
FE230/X790
Shutter Speed
10/2500 second
Aperture
F/4.6
Focal Length
6 mm
ISO Speed
400
Date Taken
Feb 5, 2009, 9:33:49 AM
×